Kako ističu u osječkoj Gradskoj upravi, dugogodišnji izostanak značajnih ulaganja rezultirao je zastarjelom infrastrukturom tramvajske mreže, dotrajalom opremom i voznim parkom. Posljednji novi tramvaj u Osijek je stigao daleke 1982. godine, pa je modernizacija jednostavno nužnost za javni prijevoz.
Radovi su počeli u ožujku 2022. godine, a obuhvaćaju izgradnju 8,5 kilometara podzemne kabelske mreže, modernizaciju 9,5 kilometara gornje kontaktne tramvajske mreže i dijela postojeće tramvajske pruge u dužini 9,8 kilometara, kao i modernizaciju 23 tramvajska stajališta, kako bi se omogućio pristup osobama s invaliditetom i smanjene pokretljivosti.
Do sada je završeno oko 95 posto radova, a u Gradskoj upravi i osječkom Gradskom prijevozu putnika (GPP) navode kako je planirani završetak građevinskih i elektromontažnih radova predviđen za kraj drugog kvartala ove godine.
Osijek će dobiti kvalitetnu tramvajsku prugu, koja značajno smanjuje vibracije i buku te garantira sigurniju i udobniju vožnju, kao i kvalitetnu podzemnu kabelsku i nadzemnu kontaktnu mrežu, a u tom segmentu izgrađeno je 380 novih stupova koji će većinom biti i stupovi za javnu rasvjetu.
Ugovor o nabavi deset novih niskopodnih tramvaja, vrijedan nešto više od 23 milijuna eura, potpisan je s Končarom, isporuka prvog tramvaja predviđena je u ožujku, dok se sukcesivna isporuka preostalih devet tramvaja očekuje do kraja rujna.
Gradonačelnik Ivan Radić ističe da su novi tramvaji veći i moderniji, dugi su 21 metar i imaju 135 mjesta, dok sadašnji imaju 14 metara i 88 sjedećih mjesta.
S obzirom da se uskoro očekuje objava javnog poziva Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za nabavku dodatnih vozila, GPP već ima pripremljen prijavni obrazac za nabavu dodatnih 10 niskopodnih tramvaja.
Potpisivanje ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava očekuje se do polovice ove godine, a s 20 novih niskopodnih tramvaja Osijek bi u potpunosti obnovio flotu tih vozila, ističu u Gradskoj upravi.